על מה אנחנו הולכים לדבר?
"איך לעזאזל הסיח של הזברה מזהה את אימו בין עשרות הפרטים של העדר?", שאלתי את המדריך הקנייתי שליווה אותנו בטיול ספארי בדרך לאגם טורקנה.
"אבולוציונית, הדבר הראשון שנטבע בזיכרונו מיד לאחר ההמלטה הוא הדגם המפוספס שלה, שייחודי רק לה", הוא ענה.
טוב, זה לא באמת קרה ככה. זאת אומרת כן, רק שהשיחה שניהלנו הייתה באנגלית מקרטעת – שלי ושלו.
אבל זאת האמת לאמיתה. אין זברה אחת דומה לאחרת. לעין האנושית הן כולן נראות אותו דבר, ובכל זאת הן לא זהות. ויש אלפים מהן.
כמו הזברות, הברקודים המוטבעים על מוצרים בחנויות רק נראים לנו דומים, ובכל זאת הם לא זהים. ויש מיליונים מהם.
גם העסקים שלנו יכולים להיראות ללקוחות שלנו אותו דבר, אבל אנחנו לא זהים. ויש המון כמונו.
בייעוץ עסקי קוראים לזה בידול. בתורת הכלכלה שואלים מה היתרון היחסי. ואני שואלת את הלקוחות שלי "מה הסיפור שלך?".
אם גם לך חשוב לדעת איך למצוא את הסיפור שלך ואיך לכתוב אותו שיווקית, אני מזמינה אותך להרצאה החדשה שלי.