על מה אנחנו הולכים לדבר?
קהילה היא קבוצת אנשים בעלי תחום עניין דומה, הנמצאים באינטראקציה קרובה, וחוברים לטובת קידום אג'נדה משותפת.
החברים בקהילה נהנים מתוכן רלוונטי ומעניין, משתפים דברים ומתייעצים עם חברי הקבוצה, משתתפים בפעילויות שונות, וכדומה. לרוב הפעילות מתרכזת בקבוצת פייסבוק, אתר אינטרנט, מפגשים פיזיים, ועוד.
בשנים האחרונות עלתה מאוד המגמה של עסקים וחברות המעוניינים להקים לעצמם קהילת לקוחות ומתעניינים פוטנציאליים.
אוקיי, ולמה כדאי להקים קהילה כזאת?
אנחנו כבעלי עסקים רוצים להקיף את עצמנו בקהילה של אנשים שיהיו האוהדים והשגרירים שלנו, שיספרו עלינו בגאווה בכל מקום, שיהיו לקוחות נאמנים שלנו (ויעמדו לצידנו גם ברגעי משבר) כי אנחנו מספקים להם ערך גבוה, יחס אישי ושקיפות.
בנוסף, עצם ניהול הקהילה מהווה עבור העסק יתרון תחרותי ומאפשר לבעל העסק לבנות מודלים כלכליים ערכיים, בדרכים שונות ומגוונות.
בעצם זה יכול להיות תחליף לשיווק ופרסום העסק?
ליתר דיוק זה לא תחליף אלא מדובר בשלב יסודי וחשוב בשיווק. כי גם אם יש לכם קמפיין שמזרים תנועה אל האתר או כל נכס אחר שלכם, תמיד גם יהיה נכון לנתב את התנועה הזאת אל תוך הקהילה שלכם. קהילה חזקה ותומכת יכולה לבנות את נוכחות המותג שלכם גם ברשת החברתית וגם מחוצה לה.
יותר מזה, לשיווק באמצעות קהילה יש יתרון גדול על שיווק מסורתי משום שקהילה מאפשרת לבעל העסק להיות תמיד עם יד על הדופק עבור הלקוחות שלו ולקבל בזמן אמת פידבק אותנטי אם הוא בכיוון הנכון ואם מה שהוא מייצר באמת רלוונטי עבור הלקוחות שלו.
כיצד בונים קהילה ? ממה להיזהר ומהן אבני הבניין לבניה זו
בסוגיות אלו תוכלו לקבל ערך -בהרצאה שלי בסרטון זה
בני פלומן
יועץ עסקי
0524203043
מנכ"ל MATCH-B2B
WWW.MATCH-B2B.COM